Hjerteforeningen Glostrup/Rødovre

Invitation til indvielse af den nye Hjertesti i Hvidovre

Den 14. juni 2018 planlægger Sundhedscentret i Hvidovre Kommune en tema-eftermiddag ’Bevæg dig glad – udendørs’ med fokus på bevægelse og udendørs motion for seniorer og ældre borgere i kommunen.

Temadagen skal motivere og inspirere ældre borgere til at dyrke motion og benytte de mange udendørs tilbud, som kommunen og dens foreninger kan tilbyde. Arrangementet foregår på plænen ved rådhuset på Hvidovrevej i Hvidovre.

Borgmesteren Inviteres og forskellige idrætsforeninger og andre foreninger forventes at tilbyde udendørs motion og aktiviteter for seniorer

Tanken er, at der på den måde vil være mange mennesker til stede, når den nye Hjertesti skal indvies – og det passer perfekt ind i det budskab, kommunen gerne vil formidle med temadagen.

• Formand og bestyrelsen for den lokale afdeling af Hjerteforeningen er ligeledes inviteret til den formelle indvielse af Hvidovres Hjertesti

• Formand for den lokale afdeling af Hjerteforeningen vil ud over borgmesteren holde en lille ’åbnings’ tale for Hjertestien.

Der arbejdes på, at folderen med kortmaterialet mv. vedrørende hjertestien er på plads til indvielsen.

Det foreløbige program ser sådan ud:

Kl. 14.00 – 14.10 Velkomst v/ leder af Sundhedscentret
Kl. 14.10 – 14.30 ’Vild med dans’ # 1
Kl. 14.30 – 14.50 Pause med mulighed for at besøge stande fra foreningerne
Kl. 14.50 – 15.10 ’Vild med dans’ # 2
Kl. 15.10 – 15.30 Pause med mulighed for at besøge standene
Kl. 15.30 – 15.45 Indvielse af Hjertestien – tale v/ borgmester og lokalformand for Hjerteforeningen.
Kl. 15.45 – ca. 16.30 Fælles gåtur på den nye Hjertesti

På plænen ved Rådhuset på Hvidovrevej 274 – 278, Hvidovre.