<>Facebook logoIkon-TelefonSlice 1HF Logorip_downSlice 1Slice 1

Hjerteforeningen Glostrup/Rødovre

Foredrag med tips og tricks til sunde vaner og generalforsamling 2017

Kom og hør et spændende foredrag, hvor Lotte Madsen fortæller om “tips og tricks til sunde vaner”.

Tips og trick til sunde vaner.
Nudging er adfærdsdesign, som kan påvirke vores handlinger i en ønskelig retning. Foredraget handler om tips og tricks til mad og sundhed. Hvordan du kan bruge nudging på dig selv, så den sunde løsning bliver den nemme og oplagte løsning. Det bliver let, at leve sundt. Det handler om at indrette dine omgivelser efter nudging principper, så du snacksikre dit hjem, din fritid og din arbejdsplads. Du får redskaber til hvordan du spiser mindre portioner mad, uden at opdage det, og stadig være mæt. Du hører om hvordan du kan spise sundere uden at lide afsavn, og hvordan du bremser sukkertrangen med nudging. Ved at anvende tips og tricks, såsom at vælge de rette tallerkener, stille frugten på det rigtige sted, og vælge slik i papir, bliver det meget lettere, at leve sundt.

Lotte Juul Madsen er uddannet klinisk diætist og har desuden en uddannelse, som coach inden for kognitiv psykologi. Jeg har 17 års erfaring med diætbehandling af overvægt, diabetes og hjertekarsygdomme og en stor interesse for hvordan man bryder med vaner. Jeg arbejder i Hjerteforeningen, som klinisk diætist.

Bagefter holder hjerteforeningen Glostrup/Rødovre generalforsamling og alle er velkommen.

Praktiske oplysninger

Sted
Havestuen på Rødovregård, Kirkesvinget 1, 2610 Rødovre (lige bag Rødovre Kirke).
Jann Larsen
jann.larsen@mail.dk